۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۶۹۱۷۲۸
امام جمعه کرمانشاه:

امنیت مستقل زمینه حضور آمریکایی ها در خاورمیانه را از بین می برد

امنیت مستقل زمینه حضور آمریکایی ها در خاورمیانه را از بین می برد
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: امنیت مستقل باعث می شود که آمریکایی ها در منطقه ای همانند خاورمیانه محلی برای ماندن نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در آیین دانش آموختگی نیروهای مسلح بر مساله امنیت تاکید فرمودند که این موضوع به تدریج مورد توجه سایر دولتمردان دیگر کشورها قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: امروز رمز اصلی موفقیت در ایران اسلامی داشتن امنیت مستقل است، هفته گذشته رئیس جمهور بی خرد فرانسه در مصاحبه ای گفت که اروپا باید مستقل داشته باشد ولی وزیر امور خارجه آمریکا به وی پاسخ داد که اروپا می‌تواند دارای ارتش باشد ولی باید وابسته باشد.

امام جمعه کرمانشاه افزود: امروز اگر کشورهای حوزه خلیج فارس امنیت مستقلی داشته باشند هرگز تبدیل به گاو شیرده کشوری همانند آمریکا نخواهند شد و آن زمان ترامپ نمی گفت که شیشه عمر این کشورها در دست آمریکاست.

آیت الله علما در ادامه به نگاه امیرالمومنین به نیروهای مسلح اشاره کرد و بیان داشت:  امیرالمومنین(ع) به این‌ نکته توجه داشته‌اند که نیروهای مسلح را دژ رعیت نامیده‌اند و برای آنها دعا کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: امنیت مستقل باعث می شود که آمریکایی ها در منطقه ای همانند خاورمیانه محلی برای ماندن نداشته باشند که نمونه بارز آن موضوع افغانستان بود و قبل از آن هم اخراج نظامی هایش از کشور عراق را دیدیم که همه اینها به برکت جهاد نیروهای مسلح می باشد.

این عالم کرمانشاهی عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که آمریکا از افغانستان پس از 20 سال فرار کرد که در جای پای آنها جسد 200 هزار نفر آدم وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به مساله وحدت اشاره کرد و گفت: بیش یک از1.5 میلیارد مسلمان در دنیا داریم که این جمعیت می تواند به راحتی در برابر دنیای کفر صف آرایی کند، لذا باید مسایلی که به نوعی اختلاف معرفی می شوند در حوزه ها و مدارس دینی با استدلال و آینده  نگری حل شود./1400/پ201/

ارسال نظرات